Son Yazılar

Kore Dizi ve Film Sektörüdeki İdol Oyuncular

Heyyooüüüüüüü ben geldim bu sefer sizlere daha önce Nabrut ablamın bloğunda yayınladığım yazımı biraz revize ederek sizinle paylaşıyorum geri dönüşlerinizi merakla bekliyorum 👋.
Haydi gelin başlayalımmmmmm🙋
K-Pop genel açılımıyla Korean Pop bizim deyimimizle Kore Popu'nun kısaltmasıdır.K-pop teriminin içinde Elektronik,Hip hop,R&B, Rock,Pop gibi müzik çeşitlerine toplu olarak verilen isim de diyebiliriz.
Şarkıcılılarına ''İdol'' denir,Grup veya solo olarak çalışırlar.

Peki K-Pop'u kimle veya kimlerle tanıdık K-Pop patlamasını Psy Gangnam Style izle yapmış olsada diğer gruplarda  bunun devamını getirdiler.Örneğin:Bigbang,2ne1,Snsd yenilerden Exo ve Bts

Peki dünyada ve Türkiye de bu kadar çok dinlenilmesinin ve sevilmesinin nedeni ne?
-Efendim K-pop u bu kadar duyurmaları müzik kaliteleri bence tabi ki müzik kalitesi tek başına yetmiyor klip Pr. ve Kore dizileri de K-Pop un yayılmasında büyük etkisi olmuştur.

Kore dizilerinin ne gibi bir katkısı olmuş olabilir diyebilirsiniz...Efendim kore dizilerinde seslendirilen Ostlar yani Jenerik müzikleri olsun dizide oynayan oyuncular olsun bir kısmı  idollük yapan yada idollükten oyunculuğa geçmiş kişilerdir.Buda doğrudan etkiliyor kısacası

Hemen bunlar kimlerdir derseniz merakınızı gidereyim gelin şöyle 🙋
Suju Siwon,Ze:a Im Siwan,Mblag Lee Joon,Ze:a Park Hyunsik
Snsd Yoona,Iu,Miss A Suzy,A-Pink Eun Ji
Yukarıdaki sanatçılar haricinde Bigbang Top,Snsd Yuri-Seolhyun-Sooyoung,Tvxq Yunho,İnfinite L eski üye Hoya,Btob Songjae,After Scool Nana eski üye Uee,Secret Jieun,Girls Day Hyeri,Minah,Sojin,Exo Kai-Suho-D.o,Jyj Jaejoong-Yoochun, Highlight Doojoon-Gi Kiwang,Shinee Onew-Minho-Key, Cnblue'nun tüm üyeleri İdol-Oyuncu olarak adlandırabileceğimiz çoğunluktan sadece bazılarıdır.


K-Pop Eğlence sektöründe neden bu kadar çok oyunculuk yapan idol var peki;
Kariyerlerini oyunculuk alanında ilerletmek istemeleri yada  oyunculuğun idollüğe kıyasla daha basit oluşu.
Basit derken yanlış anlaşılmasın sahnede dans edip şarkı söylemek tamamen birbirinden ayrı şeylerdir bundan bahsediyorum.

Kore dizi ve filmlerinde yer alan bazıları öyle alıp yürüyorlar ki idollüğü bırakıyorlar bırakmalarının nedeni ise çok açık her idol grubunun bir sonu var malumunuz solo çıkacak kapasiten yoksa oyunculuk onlar için iyi bir fırsat oluyor açıkcası.
Dizi ve film çekenlerin de işine geliyor tabiki de bu durum, bir idol(şarkıcı)-oyuncuya dizide yer verdiğiniz zaman onun fan kitlesinide diziye çekmiş oluyorsunuz buda izlenme oranlarına yansıyor doğal olarak.
Ze:a-Im Siwan,Shinee-Minho,AoA-Seolhyun,Exo-Suho

İdol oyunculardan en çok yıldızı parlayan isimlerden bir kaçı ise ZE:A grubundan Im Siwan The King Loves'i izlediniz mi bilmiyorum ama adam gerçekten oyuncu olmak için doğmuş.
Im Siwan haricinde en son  Luck Key filmiyle izlediğimiz Lee Joon var.Bilenler bilir bilmeyenler için Lee Joon eskiden Mblq üyesiydi, idol olduğu zamanlarda da oyunculuk yapıyordu sonrası malum gruptan ayrılıp tamamen bir oyuncu oldu kendileri.Yada ya da 2PM den Junho'nun Just Between Lovers performansını.Eee idol oyuncu demişken Exo D.o yu da es geçmek olmaz 100 Days My Husband daki biraz donuk biraz şapşik oyunculuğuyla iyiler arasında kendine yer buluyor.Bunlar şimdilik aklıma gelenler listeyi sayarsak daha bir sürü çıkar İdol-Oyunculardan.

E senin hiç favorin yokmu derseniz var tabisiiiiiiiii işte benim top 5 listem karşınızda  Siwan,Doojoon,Park Hyunsik ve Suzy (çoğu insan suzynin oyunculuğunu sevmiyor ama ben While You Were Sleeping den sonra baya bi ısındım açıkcası)😎

Bişi dicem bu yazıyı okuyup öylece terk edecek olan evet sen sen bir yorum yaz beya vallaha gel buraya insan yemiyorum sjsjsjsjj senin beğendiğin favori idol(şarkıcı)-oyuncular varmı?


Paylaş:

◣Yazar Hakkında◥ Farklı olmak için değil mutlu olmak için yaşa diyen 20'li yaşların ortasında ehlikeyif bir insan. Sosyal Medya'da Ruhsa'dan İncileri Takip Etmeyi Unutma!

12 yorum:

  1. Aman da aman kimleri görüyorum.🤩 Yazıyı pek bir sevdim ben.❤️ Suzy'nin oyunculuğunu sevmeyenlerden biri de benim ama while you were sleeping de sevmiştim. 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa vallaha yanlış yazdığımı biliyodum hemen gidip düzeltiyoree dizinin ismini :D :D.Bende orda sevdim zaten diğerleri eh üh :/

      Sil
  2. bi iki gündür hareket görüyodum blogundaaa, yorumlar filan yanii, gelcam yineeeee kanks :)

    YanıtlaSil
  3. Nana da güzel oyunculuk yapıyor,ben beğeniyorum. :) Hatta şimdilerde de bir dizisi var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet onu bir kere filmde izledigim için katmadım ama Kill It olmasi lazim dizide accayip iyiymiş deyyola😅😂

      Sil
  4. 2PM'den Junho demişsin ama Taecyeon,Wooyoung ve Chansung da oyunculuk yapıyor gerçi Wooyoung tek dizide oynadı ama Taecyeon ve Chansung da baya dizi çektiler EXO'dan Chanyeolü de unutmayalım Alhambra da harika bir performans sergiledi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Içlerinden en en sevdiğim Junho oldugu için bende yeri ayri💕.Alhambra yi daha izlemek nasip olmadi yia😅

      Sil
  5. Favorin kim deyince bir heyecanlandım sınavda gibi hissettim kendimi hahahaha :D Signal de ve sky castle de oynayan chan hee de baya iyi , gerçi pek sky castle de kendini gösteremedi çocuğun karakter çok arkada kalmış . Sonra Im Siwon ve Park Hyunsik çok iyiler ya , grup toptan oyuncu :D Lee Joon'u da psikopat rollerde seviyorum diğerlerine bence uymuyor .
    Hwayoung da çok iyi bence , gerçi onunda skandaları bitmiyor :D
    İyileri de çok var ama bence herkes kendi işini yapsın , ben idol oldum ana şimdide oyuncu olucam banane banane tipleri yüzünden çoğu diziyi yarım bıraktım , sırf popüler diye oyunculuğu lef olanları bile başrol yapıyorlar sinirleniyorum bari yan rol verin - bir anda niye sinirlendim bilmiyorum hahahahah :D-

    YanıtlaSil
  6. Ahh o direkt baş rol olanlara bende accayip sinir oluyorum ama sırf çıkar uğruna yapılan işler sonuda öyle güzel ahım şahım olmuyor zaten ya fiyasko ya skandal :\

    YanıtlaSil
  7. Ben fazla kpop falan bilmem ama en sevdiğim grup super junıor.. Ve özellikle ağır duruşu, karakteri ve insanları yardım eden bir kuruluşta yer almasıyla dikkatimi çeken choi si won benim için ayrı bir yeri vardır.. Ve bence oyunculuğunda hakkını veriyor özellikle she was pretty dizisinde bayışmıştım.. Ve suzzy. Kimisi beğenmiyor ama bana oldukça sempatik bir oyuncu kendisi. Gerçekten oyunu olupta duygu veremeyenler var. Onlara göre gayet iyi oynuyor.. Her idol oyuncu olmasın.. Herkes kendi işini yapsın ama böyle nadir olanları ayrı yere ayırıyorum.. Çok uzattım farkındayım.. Yazınız için teşekkürler.. Oldukça samimi ve güzeldi

    YanıtlaSil