Son Yazılar

Koredeki Hayatta Kalma Programları Ne Kadar Mantıklı?

Tık Tıkkkkk ben geldim!
Efendim nasılsınız iyinizdir inşallah,bugün biraz üçüncü sezonu da yolda olan Produce 101 den bahsedeceğim sizlere. Bu biraz kişisel bir yazıdır, terk etmek istersen alınmam darılmam 😶
İlk önce produce 101 ve türevleri neymiş bir öğrenelim ;Program bir ''survival'' dediğimiz hayatta kalma yani idol olarak çıkış yapmak isteyen bir dolu gencin yarıştığı bir programdır.
...
Ne Produce 101 sezon 1 i izledim nede 2. sezonu -eee neye dayanarak bize ahkam kesecekmişsin diyebilirsin de de bende bilmiyorum başlayalım bakalım avuçlarım kaşınıyor 💣
Şimdi seveni var sevmeyeni var bu tür programları  -genellikle seveni bidolu-  heh işte o sevmeyeni olan kişilerden biri de benim .Sakın sözlerim yanlış anlaşılmasın sözlerim idollere yada eğiticilerine veyahut ta sevenlere değil.Benim sözüm bu genç yaştaki insanları adeta bir yarış atı misali koşturup duranlara sadece Produce 101 değil Mixnine ,No mercy vs. vs vs programlara bu sözüm...
Dedim ya yarış atı gibi sezonları izlememiş olabilirim ama netizenbuzz ve çevremde bulanan arkadaşlarım sayesinde izlemiş sayılırım.Ne hayal kırıklıkları ne göz yaşları her eleme olduğunda  elenen sadece kişiler olmuyor maalesef hayallerde eleniyor.
Şöyle bir düşünce yapısı var şirketlerde - ben bunları (idolleri) yarıştırayım bi iki tanınsınlar daha sonra çıkış yaptırırız yawww- Sonra ? hayır sonra? program biter idol grubu çıkış yapar bir yada iki şarkı yayınlar sonra  Byyyss Anyoneeee... Bide çıkış yaptıktan sonra eğer grup başarılı olmazsa şirket  kendi şirketin bile önemsemiyor Bknz:Nuest = Ren  olması lazım yanlış hatırlamıyorsam katıldığı bir programda 
+Şirketiniz size nasıl davranıyor? diye bir soru sorulmuştu 
-Biz programda (produce 101) daha çok ünlendikten sonra şirketimiz bize önem vermeye başladı.
demişti bu cümleyi eviriyorum çeviriyorum tutacak yer bulamıyorum maalesef.


Kore eğlence sektörünün bir dayatması aslında hep bunlar, başka bir dayatmada sanatçılarına söyleyecekleri şarkıyı bile seçme şansını vermemeleri yada giymek istedikleri kıyafetleri ,kullanmak istedikleri eşyaları kullandırtmamaları cık cık cık sen o kadar gelişmişlik içerisinde ...
Bir başka konu ise kandırıkcılar; efendim kandırdıkçı  nedir dersiniz ben sana kaset yapacağım çok ünlü olacaksın Bigbang de kimmiş sizin yanınızda diyip o sonsuz idol çukuruna sürükleyenler var.Ben dışarıdan bir göz olsamda o kadar tanınmamış idol var ki anlatamam.Geçenlerde Netizenbuzz'un bi haberinde bir Netizen demiş ki -Ülkemizin yarısı idol- e senin ülkende sadece yüzü güzel ses olarak bi ''Do'' notasını çıkaramayanlar idol olursa tabi yarısı idol olur  hatta ne yarısı tümü olsa yeridir yani.
Sadece o değil şu tür kandırıkçılarda mevcut bknz;Yg ele alalım Wın zamanını hatırlarmısınız bilmem baya çalkantılı geçmişti.Neden çalkantılı geçti derseniz çocuklar yarıştı etti eyledi herneyse  Yg'nin başkanı  dedi ki bu gruplardan sadece birisi kazanacak o çıkış yapacak diğerleri kendi yollarına gidecek ,onu zaten baştan beri biliyorduk neyse Wın'ı Team A kazandı ve çıkış yaptı Winner adıyla üstünden çok geçmeden Yg duyuru yaptı bi erkek grubu daha çıkartacağız diye bilin bakalım bu kim tabiki Team B bu ne kadar pazarlama stratejisi de olsa çok yanlış bence. Yg o aşamada bir grubun tanıtımı yapmak ile grubu pazarlamak arasındaki o ince çizgiyi geçti işte. 



Evet efendim benim bu konu hakkındaki düşüncelerim bu şekilde .Bu tür programlara taraf olmam oradan çıkan idolleri sevmeyeceğim anlamına gelmez tabi ki.Hepsi istediği yere ulaşır ve başarılı olur umarım💆

⇢⇠
Bu arada beni sosyal medyadan takip edip postlara daha çabuk ulaşabilirsiniz.Bunun için ↓↓

Paylaş:

◣Yazar Hakkında◥ Farklı olmak için değil mutlu olmak için yaşa diyen 20'li yaşların ortasında ehlikeyif bir insan. Sosyal Medya'da Ruhsa'dan İncileri Takip Etmeyi Unutma!

12 yorum:

  1. İlk sezonu produce 101 izleyen biri olarak çok abarttiklarini düşünüyorum hayat elbette ki bir yarış halinde gibi hayallerinizle ideallerinizle ama bu tür yarışmalar sadece rekabet üzerine somi,chunha çok sevmiştim ben özellikle twice oluşum sürecinde somi gruba alınmadı diye uzulmustum kız kazandı ancak bekleme sürecinde bana biraz acımasızlık gibi geliyor bu tür yarışmalar ünlü olmak fark edilmek için çok büyük kazanımlari var elbette ama ne bileyim kişisel görüşüm 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende somi'nin durumuna çok üzülüyorum bak onu yeni oluşan bir gruba alsalar nasıl olur düşünemiyorum ya solo devam edecek ya solo aynı şekilde chunha içinde şarkıları falan çok güzel kendi kendine ayakta durabilecek bir yeteneğe sahip.Benim sözüm bu programlar ve götürülerine yani tabiki faydası var bunu kimse hasır altı edemez :D

      Sil
  2. hiç izlemedim ama böyle farklı şeyler arıyordum :)

    YanıtlaSil
  3. Bu programı seyretmedim,Türkiye de benzer formatı var mi?Ama gencecik insanların böyle sürekli yarış halinde olmaları beni yoruyor, bir de kaybedenlerin psikolojileri bozuluyor mudur diye düşünmeden edemiyorum 🤔Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiyede böyle türde program yok. Eminimki bozuluyordur çünkü KARA PROJECT teki bi kız intahar etti :( buda bir kanıtı aslında.

      Sil
  4. Yeni yeni kore dizileri izlemeye başladığım için okurken çok yabancı olduğumu hissettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sık sık ugra buralara seni bu yabancılıktan kurtarıyım :D hiihhi :)

      Sil
  5. Yarısmalar sonucunda basarisiz bulunup aglayanlari oldum olasi sacma bulmusumdr. Allah akil ve fikir versin bunlara canm 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin ya bizim Ünlü sektörümüz onlarınkinin yanında devede kulak kalıyor maalesef :(

      Sil
  6. hımm produce duydum diğerlerine bakıyım medyadan sorumlu blog bakanıısııı :)

    YanıtlaSil